کتابخانه عمومی کریمه اهل بیت(ع)مبارکه

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ کتابخانه عمومی کریمه اهل بیت(ع)مبارکه خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

[ چهار شنبه 3 / 7 / 1396برچسب:,

] [ 13:11 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

http://www.mobarakeh.net/wp-content/uploads/2016/08/2160213.jpg

مطالعه جدید محققان نشان می دهد که احتمالا نیروی پنجم طبیعت وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جاناتان فنگ استاد فیزیک واخترشناسی دانشگاه کالیفرنیا که در رأس این مطالعه قرار داشته می گوید: اگر نیروی پنجم طبیعت واقعا وجود داشته باشد آنگاه باید گفت که این یک کشف بزرگ و تاریخی است.

وی می گوید: چندین دهه است که می دانیم چهار نیروی بنیادین وجود دارد: جاذبه، الکترومغناطیس و نیروهای قوی و ضعیف هسته ای. اما اگر آزمایشات بیشتر نشان دهد که چیزی به نام نیروی پنجم هم وجود دارد آنگاه باید منتظر ایجاد دگرگونی بزرگی در درکمان از عالم باشیم.


ادامه مطلب

[ سه شنبه 31 / 2 / 1396برچسب:,

] [ 8:9 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

مسابقه سراسری کتابخوانی در سه گروه سنی کودک،نوجوان و بزرگسال با معرفی کتاب برای شرکت در مسابقه برای هر کدام از رده های سنی

[ سه شنبه 31 / 2 / 1396برچسب:,

] [ 7:43 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

[ چهار شنبه 14 / 1 / 1396برچسب:,

] [ 14:20 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

دانشمندان هنوز به طور دقیق نمی توانند مشخص کنند DNA تا چه حد در تعیین ویژگی های انسان تاثیر گذار است اما جدیدترین یافته ها نشان داد متغیرهای ژنتیکی تاثیر مستقیمی بر میزان تحصیل کودکان دارد.

 

 امروزه افراد نسل قدیم، جوانان را سرزنش می کنند که صبور نیستند و به سادگی احساس شکست می کنند. اما براساس تحقیق دانشمندان کالج کینگ عوامل تعیین کننده ژنتیکی دلیل اصلی شکل گیری ویژگی های شخصیتی هستند.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 16:13 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

محققان ایرانی موفق به ساخت دستگاهی برای تبدیل اطلاعات دیجیتال به خطوط بریل شدند تا نابینایان بتوانند به داده های دیجیتال دسترسی پیدا کنند.

 

مسلم اعظم فر، فارغ التحصیل دانشگاه علم و صنعت، مجری طرح سیستم تبدیل اطلاعات دیجیتال به خطوط بریل برای نابینایان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با استفاده از این دستگاه  می توان داده های دیجیتال را به خطوط بریل تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه این سیستم به صورت خط به خط، داده های دیجیتال را به خطوط بریل تبدیل می کند، خاطر نشان کرد: در این دستگاه کارآکترهای بریل روی یک مسیر دایره ای – خطی قرار می گیرد و به این ترتیب از زیر دستان کاربر که ثابت است عبور می کند و توسط حس لامسه آنها خوانده می شود.

اعظم فر با اشاره به تفاوت این سیستم با کامپیوترهای تبدیل داده دیجیتال به خط بریل گفت: اولین مزیت این سیستم قیمت آن است؛ قیمت این کامپیوترها برابر با ۱۲ میلیون تومان ولی این سیستمی که طراحی کرده ایم معادل ۲ تا ۳ میلیون تومان است؛ از این رو تهیه این سیستم راحت است.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این سیستم می تواند خط به خط داده های دیجیتال را به بریل تبدیل کند در صورتیکه کامپیوترهای کاربردی برای نابینایان در حد خط به خط نیستند؛ در واقع نابینایان با سرعت و دقت بالایی می توانند بخوانند.

اعظم فر تاکید داشت: این سیستم هنوز تجاری سازی نشده ولی امید داریم با تولید آن در راستای تسهیل خواندن نابینایان گام برداریم.

 این طرح در هجدهمین جشنواره جوان خوارزمی،  رتبه اول نوآوری را کسب کرد. همچنین این طرح در حال ثبت اختراع نیز است.

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 16:11 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

گروهی از دانشمندان با اجرای طرحی خاص در تلاش هستند تا از هوا غذا تهیه کنند. آنان اسم این طرح را Bionic Leaf گذاشته اند و از انرژی خورشید و باکتری های موجود در هوا هم بدین منظور کمک گرفتند.

 

، طرح یاد شده تا بدان حد چشمگیر بوده که برنده جایزه صدهزار دلاری شرکت آمازون شده است.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 16:7 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

انجام واجبات و ترک معاصی و محرمات از طرف شیعیان موجب شادی و خوشحالی آنان می ‏شود و این بهترین راه برای برقراری ارتباط با معصومین و از جمله حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها است.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه وفات حضرت فاطمه (س) مرکز پاسخگویی به سوالات دینی به دو سوال بسیار رایج درباره این حضرت پاسخ داده است که در ادامه می خوانید؛


ادامه مطلب

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 15:59 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

گفته می شود آیاتی در تورات و انجیل که نشانه های حضرت محمد(ص) به آن اطلاق می شود، غیر واضح هستند و دقیقاً نمی توان گفت منظور آن حضرت محمد(ص) است چون این نشانه ها بر حضرت عیسی(ع) هم منطبق است.

به گزارش خبرنگار مهر، پرسشی در خصوص پیامبر عظیم الشان اسلام توسط مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه مورد بررسی قرار گرفته است که متن سوال و پاسخ آن از نظر می گذرد.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 15:56 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

اگر نگاهی به قرآن‌های روی طاقچه‌ خانه‌تان بیندازید، به احتمال زیاد روی بیشتر آنها نوشته شده است به خط «عثمان طه». عثمان طه کیست و چرا تا به حال جایگزینی به فراگیری این خط پیدا نشده است؟

 ماه رمضان، ماه روزه و قرآن و عبادت است و در این ایام بیش از هر زمانی سراغ قرآن‌های خود می‌رویم و جزء به جزء می‌خوانیم. سالهاست که بیشتر ما قرآن را با خط عثمان طه می‌شناسیم و با اینکه شاید خواندن قرآن به این خط برای ما مشکل باشد، باز رایج‌ترین قرآنی که در دست قرآن‌خوان‌ها می‌بینیم، با همین کتابت است.


ادامه مطلب

[ دو شنبه 28 / 12 / 1395برچسب:,

] [ 15:53 ] [ مسئول کتابخانه ]

[ ]

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 14 صفحه بعد

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه